niedziela, 11 września 2016

Zapowiedzi książkowe na wrzesień 2016

Hej wszystkim,



Dzisiaj przygotujemy się psychicznie na istną falę nowości, jaka zaleje nas w tym miesiącu na księgarnianych półkach. Zapraszam więc serdecznie na zapowiedzi książkowe na ten jakże smutny, bo rozpoczynający szkołę miesiąc!


Tytuł: Gus
Autor: Kim Holden
Wydawnictwo: Filia
Ilość stron: 500
Data premiery: 7 września 2016

Promyczek wciąż przede mną, ale odkąd usłyszałam tyle pozytywnych opinii o książce w blogosferze, stwierdziłam, że po prostu MUSZĘ się z powieścią zapoznać i to jak najprędzej. Teraz, zanim zdążyłam się zorientować, kontynuacja trafia już na księgarniane półki, dlatego czym prędzej muszę się zabrać za nadrabianie zaległości.

Tytuł: Piąta Fala. Ostatnia gwiazda
Autor: Rick Yancey
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 436
Data premiery: 14 września 2016

Ostatnia, bo trzecia część fenomenalnej serii pana Yanceya w księgarniach już we wrześniu, a ja na półce dalej mam dwie poprzednie, które czekają na lekturę. Aż wstyd przyznać, bo nabyłam je dwa lata temu (!!!) na KTK, a dalej jakoś nie było okazji przeczytać... Kolejny raz - trzeba nadrobić!

Tytuł: Załącznik
Autor: Rainbow Rowell
Wydawnictwo: HarperCollins Polska
Ilość stron: -
Data premiery: 14 września 2016

Moje pierwsze (i jedyne) spotkanie z panią Rowell do tej pory było przy okazji lektury Fangirl, która była ciekawa i wciągająca, natomiast nie wyjątkowo i zapadająca głęboko w pamięć. Ot, książka jaką czyta się błyskawicznie, ze względu na lekki charakter historii i łatwy w odbiorze język. Teraz jestem ciekawa, czym zaskoczy autorka w swojej najnowszej powieści.

Tytuł: Sekrety księżniczki
Autor: Jean Sasson
Wydawnictwo: Znak Literanova
Ilość stron: 400
Data premiery: 14 września 2016

Nie jest to może powieść, na jaką czekam z niecierpliwością, ale jest w niej coś takiego, że zachęca mnie do lektury. Póki co jednak, poczekam na pierwsze recenzje i dopiero później zastanowię się nad sięgnięciem po tę książkę...

Tytuł: Sekretne życie drzew
Autor: Peter Wohlleben
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 256
Data premiery: 14 września 2016

Nie wiem, co mnie ciągnie do tej powieści, ale coś z całą pewnością - być może to ta hipnotyzująca okładka, na jaką zwróciłam uwagę już od pierwszej chwili kiedy zobaczyłam książkę. Z pewnością jednak po książkę muszę sięgnąć!

Tytuł: Wszystko to, co wyjątkowe
Autor: Matthew Quick
Wydawnictwo: HarperCollins Polska
Ilość stron: -
Data premiery: 14 września 2016

Oj, za pana Quicka po raz kolejny czerwienię się ze wstydu - nie przeczytałam jeszcze ani jednej jego książki, mimo że w komplecie już stoją i czekają na półce. Obiecuję jednak nadrobić zaległości, włączając w to lekturę najnowszej jego książki!

Tytuł: I wrzucą was w ogień
Autor: Piotr Patykiewicz
Wydawnictwo: SQN
Ilość stron: -
Data premiery: 14 września 2016

Chyba będę skazana w tych zapowiedziach na wstyd i zażenowanie, bowiem pierwsza część serii pana Patykiewicza i u mnie stoi i... czeka. Mam nadzieję, że w końcu lektury się doczeka.

Tytuł: Spójrz na mnie
Autor: Nicholas Sparks
Wydawnictwo: Albatros
Ilość stron: 512
Data premiery: 28 września 2016

Z twórczością Sparksa nigdy nie było mi po drodze, prawdą jest jednak to, że ta powieść wydaje się inna. To już nie typowe romansidło, ale coś między thrillerem i romansidłem, co rokuje dość dobrze w zapowiedziach - zobaczymy, jak będzie w realu...

Tytuł: Gregor i Kod Pazura
Autor: Suzanne Collins
Wydawnictwo: IUVI
Ilość stron: 440
Data premiery: 28 września 2016

Pierwszy tom tej serii stoi u mnie na półce dość niedługo, bo otrzymałam go ostatnio z wymiany na jednej z grup facebookowych. Jestem ciekawa, czym zaskoczy w tej historii pani Collins i w jakim stopniu będzie (lub nie będzie) mi to przypominało Igrzyska Śmierci...

Tytuł: Uratuj mnie
Autor: Anna Bellon
Wydawnictwo: OMGBooks
Ilość stron: 352
Data premiery: 28 września 2016

Na tą książkę mam ochotę przede wszystkim dlatego, że poleca ją Natalia z "Książkowe Kocha, Nie Kocha", której jakoś tak ufam w sprawie romansideł/literatury młodzieżowej i myślę, że ta książka może okazać się ciekawym debiutem polskiej autorki ;)

Tytuł: Bez winy
Autor: Mia Sheridan
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: -
Data premiery: 28 września 2016

Ostatnio parokrotnie zarzekałam się, że książki Sheridan jakoś mnie do siebie nie przekonują. Im więcej jednak czytam o nich, tym bardziej się przekonuję, że może jednak warto dać im szansę? W końcu tyle pozytywnych opinii nie bierze się znikąd...

Tytuł: Lepsza połowa
Autor: Izabela Pietrzyk
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 504
Data premiery: 27 września 2016

Ta powieść jakoś wpadła mi w oko w zapowiedziach i mimo że tematyka nie jest aż tak mocno w moim guście, jakoś nie mogę zapomnieć o książce. Dlatego sądzę, że jeśli kiedyś napatoczę się na nią w bibliotece, to z chęcią sięgnę, póki co jednak nie trafia na moją listę must have.

Tytuł: Szary
Autor: Monika Błądek
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Ilość stron: 224
Data premiery: 21 września 2016

Podoba mi się tematyka powieści, jaką obrała autorka i mam nadzieję, że nie skończy się jedynie na intrygującym opisie. Bo muszę przyznać, że książka jest swego rodzaju nowością na polskim rynku, skierowaną głównie do młodzieży - z chęcią się przekonam, czy jest tak dobra, jak to sugeruje opis...

Tytuł: Grzesznik
Autor: Maggie Stiefvater
Wydawnictwo: YA!/GW Foksal
Ilość stron: -
Data premiery: wrzesień 2016

Przyznaję się, że i tutaj mam sporo do nadrobienia. Trylogia Wilkołaki z Mystic Falls wciąż przede mną, a na półce mam jedynie 2 tom (swoją drogą, jak ktoś ma 1 z 3 na wymianę, to dajcie znać!), ale obiecałam już sobie, że kiedyś zmienię ten stan rzeczy. Tyle tylko, że Stiefvater rozczarowała mnie już raz podczas lektury Króla Kruków i dlatego na spotkanie z kolejną jej twórczością, niezbyt mi się spieszy.

Tytuł: Żyj szybko, kochaj głęboko
Autor: Samantha Young
Wydawnictwo: Burda Książki
Ilość stron: 356
Data premiery: 15 września 2016

Niby kolejny romans, ale ciągnie mnie do niego głównie przez znane nazwisko autorki. Zobaczymy, jakie będą pierwsze recenzje i jak autorka rozpoczęła nową serię...

Tytuł: Ta, którą znam
Autor: Małgorzata Warda
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 368
Data premiery: 13 września 2016

Nazwisko autorki zdecydowanie nie jest mi obce, zwłaszcza, od kiedy chodzi za mną powieść Miasto z lodu - polecane już z resztą wielokrotnie przez różnych znajomych. Ta, którą znam zdaje się wnosić powiew świeżości do polskiej literatury obyczajowej, a, co za tym idzie, musi się znaleźć na mojej półce.

Tytuł: Wedle zasług
Autor: Sławomir Nieściur
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Ilość stron: 344
Data premiery: 9 września

Kolejny autor dołącza do uniwersum S.T.A.L.K.E.R.-a, a przede mną wciąż jeszcze chociażby jedna książka z tej serii. Nie mniej jednak na półce czeka Na skraju strefy Krzysztofa Halladyna,także jak tylko będę miała chwilę, zabieram się za lekturę.

Tytuł: Obłędna szesnastka
Autor: Janet Evanovich
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Ilość stron: 368
Data premiery: 9 września 2016

Chyba mam co czytać i nadrabiać w najbliższym czasie - seria o Stephanie Plum zdecydowanie się do tego zalicza. Nie zliczę pozytywnych opinii na jej temat, nie powiem, że nie dziwi mnie też brak negatywnych. No ale, sama mam nadzieję wkrótce się przekonać...

Tytuł: Gloria
Autor: Monika Błądek
Wydawnictwo: Akurat
Ilość stron: 480
Data premiery: 7 września 2016

Sama okładka przemawiała do mnie w stu procentach, ale od kiedy przeczytałam opis czuję się znowu trochę nieprzekonana do tej powieści - nie lubię reklam typu: Powieść w stylu..., czy Bestseller pokroju... Przemawia do mnie jedynie fakt, że to polska autorka, mimo że opis i okładka kompletnie nie zapowiadają polskiej literatury. Zobaczymy!

12 komentarzy:

  1. powiem tak niektore mnie zaciekawily niektore to chyba musze byc przekonywana ale na pewno cos bym sobei znlazla :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam zatem nadzieję, że znajdziesz sobie jakieś ciekawe lektury na ten miesiąc :)

      Usuń
  2. "Gus" <3 <3 Muszę koniecznie go kupić, "Promyczek" był cudowny ;) Niedługo przyjdzie do mnie też nowa Rowell, chętnie przeczytałabym też Quicka i "Żyj szybko, kochaj głęboko".

    Pozdrawiam serdecznie,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ Ci zazdroszczę lektury "Promyczka" - komicznie muszę sprawdzić o co chodzi z tym całym zamieszaniem wokół niego :) Miłego czytania Rowell, koniecznie daj znać potem jak wrażenia :D

      Usuń
  3. Bez winy już za mną, Gloria czeka na swoją kolej, a ja z kolei bardzo czekam na Załącznik:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak "Bez winy"? Strasznie ciekawią mnie książki tej autorki, ale nie d końca wiem, czego się po nich spodziewać :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Oj, ja też, ale najpierw wypadałoby się za "Promyczka" zabrać :D

      Usuń
  5. Na najnowszą książkę Sparksa czekam z niecierpliwością od daaaaaaawna! <3 Mam w planach również "Gusa", jeśli spodoba mi się "Promyczek" oraz "Załącznik".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, ale sporo zachwytów nad Sparksem! Coś musi być na rzeczy :) Mam nadzieję, że książki Kim Holden przypadną Ci do gustu :)

      Usuń
  6. "Gus'a" mam już w czytniku, ale obiecałam sobie, że w pierwszej kolejności przeczytam książki z biblioteki, a dopiero później nowości i trudno jest dotrzymać tej obietnicy ;)
    "Obłędna szesnastka" i "Bez winy" też bardzo mnie interesują :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. "Promyczek" też wciąż przede mną. :)
    Kusi mnie "Uratuj mnie", Rowell i Quicka książki też :D
    Pozdrawiam
    joolsandherbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!
Każdy, nawet najmniejszy na pozór ślad Twojej działalności na tym blogu znaczy dla mnie bardzo wiele - jest motywacją do dalszej pracy i działania, a czasami także do zmian i poprawy, więc dziękuję Ci za tę chwilę uwagi :)