czwartek, 31 lipca 2014

"Zabójczyni i Podziemny Świat" Sarah J. Maas

Tytuł: Zabójczyni i Podziemny Świat
Autor: Sarah J. Maas
Wydawnictwo: Uroboros

"Przed Celaeną Sardothien kolejna misja. Główna bohaterka staje przed bardzo trudnym zadaniem, jakim jest zabójstwo Donevala, wpływowego i świetnie strzeżonego spiskowca. Zamieszana w rozgrywki polityczne Celaena ma przejąć będące w rękach Donevala niezwykle cenne dokumenty związane z handlem żywym towarem. Celem wyzwania jest nie tylko unicestwienie człowieka, lecz też walka o życie wielu zniewolonych osób. Czy jednak Celaena na pewno zabija odpowiednią osobę? Kto w tej gęstej sieci kłamstw, spisków, zazdrości i zdrady stoi po stronie dobra, a kto zła?"

Calaenę Sardothien poznałam już jakiś czas temu i muszę przyznać, że od początku książki byłam jej wielką fanką. Nic więc dziwnego, że kiedy dowiedziałam się o premierze kolejnej pozycji o jej przygodach, długo się nie wahałam - chciałam poznać dalsze losy jednej z najlepszych damskich postaci książkowych, o jakich dane mi było kiedykolwiek czytać.

Calaena Sardothien przeżyła wiele, jednak, jak powszechnie wiadomo, życie cały czas lubi zaskakiwać i stawiać przed nami nowe wyzwania. Tak więc po Czerwonej Pustyni, dziewczyna musi zmierzyć się z kolejną misją - Arobynn prosi ją o pomoc w zabiciu niejakiego Donevala, który, według Króla Zabójców, ma niecne plany względem przewozu niewolników. Dziewczyna, nie bez wahania podejmuje się kolejnej niebezpiecznej misji, przy okazji odkrywając kolejne, brudne tajemnice Erilei...

Kocham niespotykany sarkazm, spryt i mądrość Calaeny i nie ukrywam - jest to główny powód, dla którego sięgam po te pozycje. Nie mogę jednak narzekać na rozwój akcji, bo ten jest naprawdę dynamiczny. Autorka potrafi na tyle sprytnie poprowadzić fabułę, by na koniec czymś jeszcze zaskoczyć czytelnika. Także dzięki jej lekkiemu, łatwemu stylowi pisania, książkę czyta się naprawdę przyjemnie i szybko.

Minus pojawia się, jeżeli chodzi o objętość pozycji - akcja rozwija się w około 140 stron. Wydaje mi się jednak, że książka dużo zyskałaby, gdyby nieco zwiększyć ilość jej stron - dzięki temu byłoby miejsce na dokładniejsze opisy, a może nawet jeszcze więcej wydarzeń?

Poza tym, narzekać jednak nie można. Wydarzenia przedstawione są w taki sposób, aby czytelnik zawsze miał wrażenie niedosytu i chęci dalszej lektury. Mnie samą zdziwiło, w jakim stopniu ta cieniutka książeczka wciągnęła mnie swój świat i w jakim tempie ją pochłaniałam.

W tej części, mamy też możliwość dokładniejszego poznania Sama - czyli jednego z Zabójców, pomocników Arobynna. Na jaw wychodzi wiele faktów z jego wcześniejszego życia, ale także bohater ten odkrywa przed nami swój prawdziwy charakter - jest troskliwy i zaborczy w stosunku do Calaeny, a przez całą książkę przewija się wątek romantyczny pomiędzy nim a Zabójczynią.

Książkę polecam i to gorąco, bo historia jest przyjemna i bardzo szybko się ją czyta. Mimo wszystko, minusy są, chociażby w postaci małej grubości książki, która nieco przeszkadza w dokładniejszym rozwoju zdarzeń. Sądzę jednak, że miłośnikom fantastyki pozycja ta przypadnie do gustu, nawet mimo pojedynczych "wpadek" i miło spędzą z nią popołudnie.


Egzemplarz książki otrzymałam od portalu literatura.juventum.pl
Recenzja została napisana także dla portalu literatura.juventum.pl

2 komentarze:

  1. Ja również od samego początku jestem wielką fanką tej książki. Te krótkie opowieści są świetnym wprowadzeniem i ukazaniem na obrazu z życia Celaeny przed rozpoczęciem głównej akcji w Szklanym tronie. Co do samego szklanego tronu to nie mogę się doczekać kiedy światło dzienne ujrzy 3 część.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam Szklany tron i bardzo mi się podobał! Mam na swojej półce I i II nowelkę oraz drugą część - Koronę w mroku, ale wciąż brak czasu, bo inne książki lecą...

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!
Każdy, nawet najmniejszy na pozór ślad Twojej działalności na tym blogu znaczy dla mnie bardzo wiele - jest motywacją do dalszej pracy i działania, a czasami także do zmian i poprawy, więc dziękuję Ci za tę chwilę uwagi :)