środa, 28 maja 2014

"Kuchenne rewolucje. Nowe przepisy Magdy Gessler"

Tytuł: Kuchenne rewolucje. Nowe przepisy Magdy Gessler
Autor: Magda Gessler
Wydawnictwo: Znak

"Czy masz ochotę na kremowe lody waniliowe z dodatkiem aksamitnego advocata, soczystych malin, kusząco dojrzałych brzoskwiń, z nutą orzeźwiającej mięty? Przepis na Copa melba znajdziesz na stronie …
W książce znajduje się ten i blisko 60 innych przepisów pochodzących z czterech ostatnich sezonów programu Kuchenne Rewolucje.
Dzięki nim przygotujesz sycące zupy, aromatyczne mięsa, wyśmienite desery. Niech Twoją kuchnię wypełni kusząca woń świeżych ziół, pełne kolorów warzywa i owoce, wyraziste smaki mięs. "


Magda Gessler to znana polska restauratorka, jurorka w programu telewizyjnym "Master Chef", właścicielka kilkunastu restauracji a przede wszystkim - prowadząca programu "Kuchenne Rewolucje", gdzie niejednokrotnie zasłynęła kontrowersyjnymi opiniami, na temat odwiedzających restauracji. Jednak to właśnie te wizyty stały się podstawą do stworzenia książki "Kuchenne rewolucje. Nowe przepisy Magdy Gessler".

Osobiście, do kulinarii zawsze podchodziłam z pewną rezerwą. Rzadko kiedy przyrządzałam jakieś dania, jednak jeśli już przemogłam się do tego - zwykle nie były one zbyt wymyślne. Dlatego też sporo się wahałam, zanim zdecydowałam podjąć się recenzji tejże pozycji. W końcu jednak, zdecydowałam, że być może książka skłoni mnie do częstszych prób przyrządzania posiłków. Czy rzeczywiście tak się stało?

Strona graficzna książki zdecydowanie zachęca do czytania. Barwne zdjęcia przyrządzonych dań oraz dokładne opisy przyrządzonych dań to zdecydowany plus książki. Ładna, przystępna okładka i niewielkie rozmiary książki także sprawiają, że patrzę na pozycję przychylniejszym okiem.

Pozycja zawiera 60 przepisów, podzielonych na parę kategorii. Znajdujemy wśród nich zarówno specjalności, jak i zwykłe dania, które możemy zaserwować na co dzień. Dzięki różnorodności przepisów, każdy znajdzie tutaj coś dla siebie - od apetycznych dań głównych, aż po przepyszne desery.

Każdy przepis jest wyjaśniony dokładnie i szczegółowo, włącznie z podaniem, z którego odcinka pochodzi. Dokładne proporcje składników, szczegółowy opis przyrządzenia, ilość osób, na które wystarczy dane danie... To wszystko sprawia, że od razu mam ochotę spróbować jakiegoś przepisu. Już teraz upatrzyłam sobie parę ciekawych dań, które z pewnością będę przyrządzać.

Podsumowując, książka to konieczne uzupełnienie biblioteczki dla wszystkich, którzy lubią kuchnię pani Gessler i chętnie spróbują nowych przepisów. Mi osobiście pozycja bardzo przypadła do gustu, głównie dzięki ciekawym przepisom i świetnej oprawie graficznej. Z pewnością wykorzystam niektóre przepisy tam podane, a wszystkim maniakom kulinarnym radzę natychmiast zapoznać się z tą książką.

Za możliwość przeczytania pozycji serdecznie dziękuję księgarni Matras! :)

3 komentarze:

  1. Lubię książki kucharskie więc chętnie bym sięgnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem fanką Magdy G., nie lubię gotować, więc ta książka jest mi zupełnie obojętna.

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię od czasu do czasu gotować, ale za to ta książka przydałaby się bardziej dla mojej babci, która nie wychodzi z kuchni. :)
    shelf-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!
Każdy, nawet najmniejszy na pozór ślad Twojej działalności na tym blogu znaczy dla mnie bardzo wiele - jest motywacją do dalszej pracy i działania, a czasami także do zmian i poprawy, więc dziękuję Ci za tę chwilę uwagi :)